Themen
Podcast
Virtual College Release a Podcast Exploring Digital Training
Ilkley (SCT), March 2023 - How do you roll out digital training during a turbulent landscape? Organisations are facing a difficult period where budgets are being cut and are experiencing challenges to retain their staff. Understaffed departments mean training is required to upskill employees and encourage career development. So how do you do this?
Wrong Questions Generate Useless Learner Feedback
Cambridgeshire (UK), March 2023 - Using learner feedback to drive improvement is the focus of a new podcast from resources publisher Scott Bradbury. In the latest of its "Quick Wins§ podcasts, Catherine de Salvo explores common pitfalls in collecting and analysing learner feedback in conversation with CourseCheck founder Chris Wigglesworth.
Bücheralarm@school: Podcasts im Unterricht
Stuttgart, März 2023 - Das Konzept, Leseförderung und Medienkompetenz im Unterricht zu vereinen, begreift der Klett-Verlag als weitere Chance, das Lesen im Sprachunterricht zu verankern. "Das Podcasting schafft einen Anreiz für Schülerinnen und Schüler, sich mit Literatur und Sprache auseinanderzusetzen, und es holt sie gleichzeitig in ihrer digitalen Welt ab", erklärt Sebastian Weber, Leiter der Deutschredaktion im Verlagsbereich Schule bei Ernst Klett Sprachen.
Podcast - The Business of Learning
Raleigh, NC (USA), February 2023 - To kick off season 6 of "The Business of Learning", Training Industry spoke with Kristin Davis, CPTM, training supervisor for the Wake County Government, Lauren Harris, CPTM, assistant director of training and development at the University of Colorado Boulder, and Amber Hancharick, CPTM, education and training manager at Northwest Bank, to learn what it takes to manage a thriving training function in 2023.
» MORE"Quick Wins" for L&D Professionals
Cambridgeshire (UK), December 2022 – Digital resources provider Scott Bradbury have launched "Quick Wins" podcasts specifically for human resources (HR) and learning and development (L&D) practitioners. Following the success of their "Sound Advice" podcast series, Scott Bradbury have launched a spin-off podcast to support L&D professionals with issues that are having direct impact on them today.
Media & Learning 2023, 07-08 June
Brussels (BE), October 2022 - The annual Media & Learning conference organised by KU Leuven and the Media & Learning Association will take place 07-08 June 2023 in Leuven, Belgium. The organisers have recently launched next year's event and announced the topics that will be used to build the conference programme.
» MOREHow-to: Content-Produktion für Mitarbeitende
Leipzig, Oktober 2022 - Content-Produktionen wie Blogartikel, Podcasts oder Videotutorials erfreuen sich immer größerer Beliebtheit. Richtig umgesetzt, bieten die Inhalte durch die Aufbereitung aktueller und relevanter Themen insbesondere Mehrwert für Kund*innen, von deren Interesse dann Unternehmen profitieren. Content-Maßnahmen eignen sich jedoch auch für die eigenen Mitarbeitenden.
» MEHRGreat Minds on Learning and the Learning Hack Podcast
Brighton (UK), September 2022 - The Learning Hack team has launched new seasons of both its acclaimed podcasts. Great Minds on Learning kicked off with an episode on the contentious theories around Learning Styles, while on the Learning Hack podcast Nigel Paine poses the question: "Is L&D too inward-looking?"
Mobile Learning und die Lernstrategie
Hamburg, April 2022 - Lemon® versteht sich als Vorreiter im Bereich Mobile Learning. Das begleitet seine Kunden Schritt für Schritt bei der Etablierung einer motivierenden Lernkultur, der Entwicklung individueller Lernstrategien, der Erstellung von begeisterndem Content bis hin zu Echtzeit-KPIs durch moderne Learning Analytics Methoden. Auf der LEARNTEC 2022 ist Lemon® an Stand C38 in Halle 1 zu finden.
» MEHRKI-Campus veröffentlicht Fellowship-Sammelband
Berlin/Essen, Mai 2022 - Der Fellowship-Sammelband des KI-Campus gibt Einblicke und Impulse, wie offene, digitale Lernangebote zum Thema Künstliche Intelligenz (KI) in die Hochschullehre integriert werden können. In elf Beiträgen teilen die Lehr-Fellows verschiedener Fachbereiche ihre Erfahrungen und Erkenntnisse, wie sie Online-Kurse, Videos und Podcasts des KI-Campus in unterschiedlichen Lehrveranstaltungen eingesetzt haben. Im Fokus stehen didaktische Key Learnings zur Integration von Open Education Resources (OER) sowie fachspezifische Besonderheiten von KI-Inhalten und deren Vermittlung.